Prodej auta - Superb Combi 2.0 TDI
Tak je tady po 10 letech opět čas na obměnu auta.
Ne že by se Superbem, se kterým jezdím bezmála deset let, byly problémy. Právě naopak - je to skvělé auto a budu se s ním loučit hodně těžce.
Ale čas se nezastaví a já chci, dokud je to možné, koupit nové "klasické auto", které bude mít životnost před sebou a se kterým pak vydržím co nejdéle.
Svět se zbláznil a automobilový průmysl je ze strany politiků tlačen do přechodu na "auta na baterky", což se mi hodně příčí (viz můj článek na toto téma). Auta (a to nejen ta elektrická) budou čím dál dražší a komplikovanější takže jsem to vyhodnotil tak, že je nejvyšší čas pro nákup relativně "jednoduchého a klasického" auta.
Ačkoliv mám tento krok racionálně zdůvodněn, není to vůbec jednoduché rozhodnutí, protože dosavadní Superb je opravdu vynikající. Komfortní, spolehlivý, praktický, elegantní, úsporný, s výbornými jízdními vlastnostmi. Navíc je ve výborném stavu.
Komfort vychází především z opravdu velkorysého prostoru interiéru v béžovém provedení, komfortních vyhřívaných sedaček s elektrickým ovládáním a mnoha dalších prvků výbavy.
Spolehlivost se projevila během 10 let provozu tím, že mě auto nikdy nezradilo. Samozřejmostí pro mě bylo absolvování všech pravidelných servisních úkonu v autorizovaném servisu a odměnou za to mi bylo, že v jakémkoliv ročním období stačilo otočit klíčkem a vyjet a vždy v pořádku a bezpečně dojet.
Praktičnost vyplývá z provedení kombi s ohromnými vnitřním prostorem jak pro cestující vpředu i vzadu, tak v zavazadlovém prostoru. Podélné nosníky na střeše umožňují jednoduchou instalaci různého dalšího příslušenství, přitom auto má výšku tak akorát aby se s nákladem na střeše dalo rozumně manipulovat. Elektricky otvírané páté dveře zpřístupní ohromný zavazadlový prostor, ve kterém je skvělá "vychytávka" ( kterou jsem nikde jinde neviděl ) a to je posuvná příčka pro zajištění nákladu (Viz fotografie). Sklopné zadní sedačky dělené v poměru dvě ku jedné jsou celkem běžné, ale možnost otevřít dvířka uprostřed středního sedadla a díky tomu například lyže ve speciálním pouzdru převážet přímo uvnitř auta už tak běžná není (foto).
Po té příčce se mi bude neskutečně stýskat. Pod téma "praktičnost" lze také zahrnout odnímatelné tažné zařízení, které lze nasadit nebo odejmout během minuty. Držák na kola, přívěsný vozík, karavan ...
Pro úspornost je asi hlavním kritériem spotřeba a ta je u tohoto auta opravdu velmi dobrá. Každý nákup pohonných hmot byl po celou dobu provozu evidován v excelové tabulce a sledována jak spotřeba od posledního tankování (vždy plná nádrž), tak průběžná dlouhodobá spotřeba za celý život auta. Na 146605 km auto spotřebovalo 8977,15 litrů nafty, to je 6,12 litrů na 100 kilometrů. Jedná se přitom o kombinovaný provoz (město, okresky, dálnice, kratší i delší jízdy...) v nejrůznějších podmínkách a ročních obdobích, tankováno nejčastěji u OMV, běžná nafta.
Díky výborným jízdním vlastnostem se s autem skvěle jezdí jak po dálnicích či rychlostních silnicích, tak po okreskách. Díky síle dvoulitrového turbodieselu není potřeba neustále řadit, kopec-nekopec, prostě to jede s ohromnou lehkostí. Je zde víc než dost výkonu na velmi razantní předjíždění. I když člověk předjíždí psychicky nemocného jedince, který začne "najust" zrychlovat, je zde výkon pro dokončení manévru. A to vše bez dramatického zvýšení spotřeby.
Fotogalerie
Webové album se sadou aktuálních snímků tohoto auta.
Doporučuji prohlížet na počítači nebo aspoň na tabletu, nikoliv na mobilním telefonu.
Historie
Jsem prvním majitelem tohoto auta, koupil jsem ho u autorizovaného prodejce ve Žďáru nad Sázavou a zde také byly prováděny veškeré servisní operace, takže je dohledatelná kompletní historie.
Samozřejmostí bylo absolvování všech pravidelných servisních prohlídek v požadovaných termínech a realizace všech doporučení odborného servisu.
Konfigurace
SUPERB COMBI, stupeň výbavy ELEGANCE
2,0 TDI 125 kW 6-stup. mechanická převodovka
Emise CO2 159 g/km / Spotřeba (kombinovaná) 6,1 l/100km
Nejpodstatnější (dle zkušenosti prodávajícího):
Specifikace obsahuje haldu položek, řada z nich je samozřejmostí a/nebo zcela nepodstatná. Těžko se v tom dlouhém seznamu hledá. Proto do tohoto odstavce vytahuji položky, které považuji za nejpodstatnější:
Tempomat
ESP včetně ABS+MSR+EDS+HBA
Airbagy řidiče, spolujezdce, boční vpředu, hlavové a kolenní řidiče (7KS celkem)
Signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu
Vyhřívání předních a zadních sedadel
Vyhřívané čelní sklo
Vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla
Volant čtyřramenný multifunkční pro ovládání rádia a handsfree a dalších funkcí
Elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce (řidiče s pamětí) s bederními opěrami
Elektrické ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou
Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s pamětí, elektricky sklopná, s automatickým stmíváním
Vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním
Dveře zavazadlového prostoru s el. otvíráním a zavíráním, automatické odjištění rola
Podlaha v zavazadlovém prostoru s integrovanými hliníkovými lištami a s upínacími elementy
Rezervní kolo ocelové (neplnohodnotné), zvedák vozu, klíč na kola
Příprava pro telefon GSM II s Bluetooth, "MAXI DOT"
Kontrola tlaku v pneumatikách
Design:
Barva Béžová Cappuccino
Interiér Felicity ivory látka /černá-ivory/ černá
Zadní díl výfuku s ozdobnou zdvojenou koncovkou
Kola z lehké slitiny 17" VENUS - 4ks, rozměry pneumatik 225/45/R17
Ochranné boční lišty dvěří, chromované
Bezpečnost:
3 hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné
3 tříbodové pásy vzadu na vnějších místech s přitahovači
Asistent rozjezdu do kopce
Deaktivace airbagu spolujezdce
Imobilizér
ISOFIX na vnějších zadních sedadlech
Light Asistent
Přední opěrky hlavy výškově stavitelné
Signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce
Tříbodové výškově nastavitelné přední bezpečnostní pásy s přitahovači
Bezpečnostní světla na výplních předních a zadních dvěří
Bi-xenonové světlomety s funkcí AFS, výsuvné integrované ostřikovače světlometů, dešťový senzor
Přední mlhové světlomety s CORNER funkcí
Funkčnost:
Bez označení motorizace
2 sklopné háčky na uchycení zavazadel v zavazadlovém prostoru
Držák na parkovací lístky
Elektromechanický posilovač řízení
INTERLOCK (nutnost sešlápnutí spojky při startu)
MFA (přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem)
Odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel
Odkládací přihrádka na středové konzole s osvětlením
Odkládací schránka JUMBO BOX s osvětlením a nastavitelnou loketní opěrou mezi předními sedadly včetně informačního displeje vzadu(čas a vnější teplota)
Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná)
Osvětlení zavazadlového prostoru
Prodloužený servisní interval
Přední stěrače AERO s cyklovačem a volbou frekvence
Roletový kryt zavazadlového prostoru s mezipolohou
Schránka na brýle
Síťový program
Vyjímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru
Zadní sedadlo dělené sklopné, včetně sedáku
Zadní stěrač s ostřikovačem a pevným intervalem
Zásuvka s 12V v zavazadlovém prostoru
Difusní osvětlení interiéru
MAXI DOT
Odkládací schránka na deštník včetně deštníku
Odkládací síťka na středové konzole na straně spolujezdce
Ozdobné prahové lišty vpředu a vzadu
Vnitřní kličky dveří s osvětlením
Držák nápojů vpředu, držák nápojů v loketní opěře vzadu
Odkládací schránky za zadními podběhy - uzavíratelné
Střešní nosič, eloxovaný
Vkládané tkané koberce
Komfort
Komfortní provedení sedadel
Audiozdířka v loketní opěře JUMBO BOX
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním a 2 sklopnými klíčky
Tónovaná skla
Zadní loketní opěra s možností vytvoření průchozího otvoru do zav.prostoru
CLIMATRONIC - dvouzónová klimatizace s elektrickou regulací, s kombi filtrem s automatickou cirkulací
Malý kožený paket (volant, hlavice řadící páky, madlo ruční brzdy)
Rádio BOLERO 2 DIN s integrovaným CD měničem (6CD) a MP3
PRODEJ
Auto prodávám jakožto plátce DPH, takže kupující si může uplatnit odpočet DPH:
Cena 309 000,- Kč vč. DPH ( tj. 255 371,90 Kč bez DPH)