Prodej auta - Superb Combi 2.0 TDI

24.08.2021

Tak je tady po 10 letech opět čas na obměnu auta.

Ne že by se Superbem, se kterým jezdím bezmála deset let, byly problémy. Právě naopak - je to skvělé auto a budu se s ním loučit hodně těžce.

Ale čas se nezastaví a já chci, dokud je to možné, koupit nové "klasické auto", které bude mít životnost před sebou a se kterým pak vydržím co nejdéle.

Svět se zbláznil a automobilový průmysl je ze strany politiků tlačen do přechodu na "auta na baterky", což se mi hodně příčí (viz můj článek na toto téma). Auta (a to nejen ta elektrická) budou čím dál dražší a komplikovanější takže jsem to vyhodnotil tak, že je nejvyšší čas pro nákup relativně "jednoduchého a klasického" auta.

Ačkoliv mám tento krok racionálně zdůvodněn, není to vůbec jednoduché rozhodnutí, protože dosavadní Superb je opravdu vynikající. Komfortní, spolehlivý, praktický, elegantní, úsporný, s výbornými jízdními vlastnostmi. Navíc je ve výborném stavu.

Komfort vychází především z opravdu velkorysého prostoru interiéru v béžovém provedení, komfortních vyhřívaných sedaček s elektrickým ovládáním a mnoha dalších prvků výbavy.

Spolehlivost se projevila během 10 let provozu tím, že mě auto nikdy nezradilo. Samozřejmostí pro mě bylo absolvování všech pravidelných servisních úkonu v autorizovaném servisu a odměnou za to mi bylo, že v jakémkoliv ročním období stačilo otočit klíčkem a vyjet a vždy v pořádku a bezpečně dojet.

Praktičnost vyplývá z provedení kombi s ohromnými vnitřním prostorem jak pro cestující vpředu i vzadu, tak v zavazadlovém prostoru. Podélné nosníky na střeše umožňují jednoduchou instalaci různého dalšího příslušenství, přitom auto má výšku tak akorát aby se s nákladem na střeše dalo rozumně manipulovat. Elektricky otvírané páté dveře zpřístupní ohromný zavazadlový prostor, ve kterém je skvělá "vychytávka" ( kterou jsem nikde jinde neviděl ) a to je posuvná příčka pro zajištění nákladu (Viz fotografie). Sklopné zadní sedačky dělené v poměru dvě ku jedné jsou celkem běžné, ale možnost otevřít dvířka uprostřed středního sedadla a díky tomu například lyže ve speciálním pouzdru převážet přímo uvnitř auta už tak běžná není (foto).

Po té příčce se mi bude neskutečně stýskat. Pod téma "praktičnost" lze také zahrnout odnímatelné tažné zařízení, které lze nasadit nebo odejmout během minuty. Držák na kola, přívěsný vozík, karavan ...

Pro úspornost je asi hlavním kritériem spotřeba a ta je u tohoto auta opravdu velmi dobrá. Každý nákup pohonných hmot byl po celou dobu provozu evidován v excelové tabulce a sledována jak spotřeba od posledního tankování (vždy plná nádrž), tak průběžná dlouhodobá spotřeba za celý život auta. Na 146605 km auto spotřebovalo 8977,15 litrů nafty, to je 6,12 litrů na 100 kilometrů. Jedná se přitom o kombinovaný provoz (město, okresky, dálnice, kratší i delší jízdy...) v nejrůznějších podmínkách a ročních obdobích, tankováno nejčastěji u OMV, běžná nafta.

Díky výborným jízdním vlastnostem se s autem skvěle jezdí jak po dálnicích či rychlostních silnicích, tak po okreskách. Díky síle dvoulitrového turbodieselu není potřeba neustále řadit, kopec-nekopec, prostě to jede s ohromnou lehkostí. Je zde víc než dost výkonu na velmi razantní předjíždění. I když člověk předjíždí psychicky nemocného jedince, který začne "najust" zrychlovat, je zde výkon pro dokončení manévru. A to vše bez dramatického zvýšení spotřeby.

Fotogalerie

Webové album se sadou aktuálních snímků tohoto auta.
Doporučuji prohlížet na počítači nebo aspoň na tabletu, nikoliv na mobilním telefonu.

Historie

Jsem prvním majitelem tohoto auta, koupil jsem ho u autorizovaného prodejce ve Žďáru nad Sázavou a zde také byly prováděny veškeré servisní operace, takže je dohledatelná kompletní historie.
Samozřejmostí bylo absolvování všech pravidelných servisních prohlídek v požadovaných termínech a realizace všech doporučení odborného servisu.

Konfigurace

SUPERB COMBI, stupeň výbavy ELEGANCE

2,0 TDI 125 kW 6-stup. mechanická převodovka

Emise CO2 159 g/km / Spotřeba (kombinovaná) 6,1 l/100km

Nejpodstatnější (dle zkušenosti prodávajícího):

Specifikace obsahuje haldu položek, řada z nich je samozřejmostí a/nebo  zcela nepodstatná. Těžko se v tom dlouhém seznamu hledá. Proto do tohoto odstavce vytahuji položky, které považuji za nejpodstatnější:

Tempomat

ESP včetně ABS+MSR+EDS+HBA

Airbagy řidiče, spolujezdce, boční vpředu, hlavové a kolenní řidiče (7KS celkem)

Signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu 

Vyhřívání předních a zadních sedadel

Vyhřívané čelní sklo 

Vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla

Volant čtyřramenný multifunkční pro ovládání rádia a handsfree a dalších funkcí

Elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce (řidiče s pamětí) s bederními opěrami

Elektrické ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou

Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s pamětí, elektricky sklopná, s automatickým stmíváním

Vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním 

Dveře zavazadlového prostoru s el. otvíráním a zavíráním, automatické odjištění rola 

Podlaha v zavazadlovém prostoru s integrovanými hliníkovými lištami a s upínacími elementy 

Rezervní kolo ocelové (neplnohodnotné), zvedák vozu, klíč na kola 

Příprava pro telefon GSM II s Bluetooth, "MAXI DOT"

Kontrola tlaku v pneumatikách 

Design:

Barva Béžová Cappuccino

Interiér Felicity ivory látka /černá-ivory/ černá

Zadní díl výfuku s ozdobnou zdvojenou koncovkou

Kola z lehké slitiny 17" VENUS - 4ks, rozměry pneumatik 225/45/R17

Ochranné boční lišty dvěří, chromované

Bezpečnost:

3 hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné

3 tříbodové pásy vzadu na vnějších místech s přitahovači

Asistent rozjezdu do kopce

Deaktivace airbagu spolujezdce

Imobilizér

ISOFIX na vnějších zadních sedadlech

Light Asistent

Přední opěrky hlavy výškově stavitelné

Signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce

Tříbodové výškově nastavitelné přední bezpečnostní pásy s přitahovači

Bezpečnostní světla na výplních předních a zadních dvěří

Bi-xenonové světlomety s funkcí AFS, výsuvné integrované ostřikovače světlometů, dešťový senzor

Přední mlhové světlomety s CORNER funkcí

Funkčnost:

Bez označení motorizace

2 sklopné háčky na uchycení zavazadel v zavazadlovém prostoru

Držák na parkovací lístky

Elektromechanický posilovač řízení

INTERLOCK (nutnost sešlápnutí spojky při startu)

MFA (přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem)

Odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel

Odkládací přihrádka na středové konzole s osvětlením

Odkládací schránka JUMBO BOX s osvětlením a nastavitelnou loketní opěrou mezi předními sedadly včetně informačního displeje vzadu(čas a vnější teplota)

Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná)

Osvětlení zavazadlového prostoru

Prodloužený servisní interval

Přední stěrače AERO s cyklovačem a volbou frekvence

Roletový kryt zavazadlového prostoru s mezipolohou

Schránka na brýle

Síťový program

Vyjímatelná LED svítilna v zavazadlovém prostoru

Zadní sedadlo dělené sklopné, včetně sedáku

Zadní stěrač s ostřikovačem a pevným intervalem

Zásuvka s 12V v zavazadlovém prostoru

Difusní osvětlení interiéru

MAXI DOT

Odkládací schránka na deštník včetně deštníku

Odkládací síťka na středové konzole na straně spolujezdce

Ozdobné prahové lišty vpředu a vzadu

Vnitřní kličky dveří s osvětlením

Držák nápojů vpředu, držák nápojů v loketní opěře vzadu

Odkládací schránky za zadními podběhy - uzavíratelné

Střešní nosič, eloxovaný

Vkládané tkané koberce

Komfort

Komfortní provedení sedadel 

Audiozdířka v loketní opěře JUMBO BOX

Centrální zamykání s dálkovým ovládáním a 2 sklopnými klíčky

Tónovaná skla

Zadní loketní opěra s možností vytvoření průchozího otvoru do zav.prostoru

CLIMATRONIC - dvouzónová klimatizace s elektrickou regulací, s kombi filtrem s automatickou cirkulací

Malý kožený paket (volant, hlavice řadící páky, madlo ruční brzdy)

Rádio BOLERO 2 DIN s integrovaným CD měničem (6CD) a MP3

PRODEJ

Auto prodávám jakožto plátce DPH, takže kupující si může uplatnit odpočet DPH:
Cena 309 000,- Kč vč. DPH ( tj. 255 371,90 Kč bez DPH)