Prodej auta - Octavia combi 2.0 TDI

12.07.2023

Tak je tady po 10 letech opět čas na obměnu auta.
Ne že by s „Oktávkou“, se kterou jezdil těch 10 let kolega Miloš, byly problémy.
Právě naopak - je to výborné, spolehlivé a úsporné auto.

Ale čas se nezastaví a já chci, dokud je to možné, koupit nové "klasické auto", které bude mít životnost před sebou a se kterým pak vydržím co nejdéle.

Svět se zbláznil a automobilový průmysl je ze strany politiků tlačen do přechodu na "auta na baterky", což se mi hodně příčí (viz můj článek na toto téma). Auta (a to nejen ta elektrická) budou čím dál dražší a komplikovanější takže jsem to vyhodnotil tak, že je nejvyšší čas pro nákup relativně "jednoduchého a klasického" auta.

Ačkoliv mám tento krok racionálně zdůvodněn, není to vůbec jednoduché rozhodnutí, protože dosavadní Octavia je opravdu výborné auto, spolehlivé, praktické, úsporné, s výbornými jízdními vlastnostmi. Navíc je ve výborném stavu.

Spolehlivost se projevila během 10 let provozu tím, že auto nikdy nezradilo. Samozřejmostí pro mě bylo absolvování všech pravidelných servisních úkonu v autorizovaném servisu a odměnou za to mi bylo, že v jakémkoliv ročním období stačilo otočit klíčkem a vyjet a vždy v pořádku a bezpečně dojet.

Praktičnost vyplývá z provedení kombi s velkým vnitřním prostorem jak pro cestující vpředu i vzadu, tak v zavazadlovém prostoru. Podélné nosníky na střeše umožňují jednoduchou instalaci různého dalšího příslušenství, přitom auto má výšku tak akorát aby se s nákladem na střeše dalo rozumně manipulovat. 
Sklopné zadní sedačky dělené v poměru dvě ku jedné jsou celkem běžné, ale možnost otevřít dvířka uprostřed středního sedadla a díky tomu například lyže ve speciálním pouzdru převážet přímo uvnitř auta už tak běžná není (foto).

Pro úspornost je asi hlavním kritériem spotřeba a ta je u tohoto auta opravdu velmi dobrá. Každý nákup pohonných hmot byl po celou dobu provozu evidován v excelové tabulce a sledována jak spotřeba od posledního tankování (vždy plná nádrž), tak průběžná dlouhodobá spotřeba za celý život auta. Na 143421 km auto spotřebovalo 9021,22 litrů nafty, to je 6,29 litrů na 100 kilometrů. Jedná se přitom o kombinovaný provoz (město, okresky, dálnice, kratší i delší jízdy...) v nejrůznějších podmínkách a ročních obdobích.

Díky výborným jízdním vlastnostem se s autem skvěle jezdí jak po dálnicích či rychlostních silnicích, tak po okreskách. Díky síle dvoulitrového turbodieselu není potřeba neustále řadit, kopec-nekopec, prostě to jede s ohromnou lehkostí. Je zde víc než dost výkonu na velmi razantní předjíždění. I když člověk předjíždí psychicky nemocného jedince, který začne "najust" zrychlovat, je zde výkon pro dokončení manévru. A to vše bez dramatického zvýšení spotřeby.

Fotogalerie

Webové album se sadou aktuálních snímků tohoto auta.
Doporučuji prohlížet na počítači nebo aspoň na tabletu, nikoliv na mobilním telefonu.

Historie

Jsem druhým majitelem tohoto auta, koupil jsem ho u autorizovaného prodejce ve Žďáru nad Sázavou při stavu 61533 km, zde také byly prováděny veškeré servisní operace, takže je dohledatelná kompletní historie.

Samozřejmostí bylo absolvování všech pravidelných servisních prohlídek v požadovaných termínech a realizace všech doporučení odborného servisu.

Provedené větší opravy v poslední době

5/2020 - 154 000 km - výměna EGR (chybný SW - přehrání)

9/2021 - 176 579 km - výměna filtru pevných částic a geometrie

6/2022 - 188 906 km - výměna všech pružin a zadních brzdových destiček


Konfigurace

Škoda Octavia Combi Elegance, 4x4, 2.0 TDI

Do provozu: 5.2.2013

Palivo: nafta

Převodovka: manual, 6 stupňů

Počet míst: 5

Motor: 2.0 TDi

Karosérie : kombi

Barva: stříbrná

Počet dveří: 5

Výkon: 103 kW

Pohon: 4×4

Stav tachometru : 205000

STK: do 01/2025

Hlavní parametry

Dvou-zónová automatická klimatizace s chlazenou schránkou u spolujezdce a středovým odkládacím prostorem pod loketní opěrkou

Vyhřívané přední sedačky

Tempomat

ABS + Elektronická kontrola stability (ESC)

Posilovač řízení

Stabilizace podvozku ESP

Protiskluzový systém ASR

Zadní parkovací senzory

Vpředu i vzadu elektricky ovládaná okna s dětskou pojistkou

Elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka

Handsfree sada Nokia

Plnohodnotné rezervní kolo ocelové, zvedák vozu, klíč na kola (ověřit)

Autorádio Swing s CD a MP3 přehrávačem

Centrální zamykání s dálkovým ovládáním a 2 sklopnými klíčky

Malý kožený paket (volant, hlavice řadící páky, madlo ruční brzdy)

Kola R15 195/65

Tažné zařízení

Bezpečnost:

Tříbodové výškově nastavitelné přední bezpečnostní pásy s přitahovači

Tři tříbodové pásy vzadu na vnějších místech s přitahovači

5 výškově stavitelných hlavových opěrek

2 úchyty Isofix

Airbagy řidiče, spolujezdce, boční vpředu, hlavové a kolenní řidiče (7KS celkem)

Deaktivace airbagu spolujezdce

Imobilizér

Signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče

Bezpečnostní světla na výplních předních ( a zadních dvěří ?? )

Přední mlhové světlomety

Funkčnost:

2 sklopné háčky na uchycení zavazadel v zavazadlovém prostoru

Držák na parkovací lístky

INTERLOCK (nutnost sešlápnutí spojky při startu)

MFA (přístrojový panel s multifunkčním ukazatelem)

Odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel

Odkládací přihrádka na středové konzole

Odkládací schránka JUMBO BOX s osvětlením a nastavitelnou loketní opěrou mezi předními sedadly

Odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná)

Audiozdířka v loketní opěře JUMBO BOX

Osvětlení zavazadlového prostoru

Přední stěrače AERO s cyklovačem a volbou frekvence

Roletový kryt zavazadlového prostoru

Schránka na brýle

Zadní sedadlo dělené sklopné, včetně sedáku

Zadní stěrač s ostřikovačem a pevným intervalem

Zásuvka s 12V v zavazadlovém prostoru

Držák nápojů vpředu, držák nápojů v loketní opěře vzadu

Odkládací schránky za zadními podběhy - uzavíratelné

Střešní nosič

PRODEJ

Auto prodávám jakožto plátce DPH, takže kupující si může uplatnit odpočet DPH:
Cena 199 000,- Kč vč. DPH ( tj. 164 462,80 Kč bez DPH).

V případě zájmu pište na pavel.cerny.cr@gmail.com, na mobilu jsem na příjmu emailů trvale.